DIGITAL MARKETING

Ce e la modă în digital marketing?

Un an nou vine cu noi obiective, targeturi de vânzări și strategii. Până vedem ce tendințe noi ne aduce 2025 în plan de digital marketing, hai să revizuim ce a rămas la modă din 2024 și încă aduce rezultate!

Strategia comunicarii de marketing a afacerii tale în online trebuie să reprezinte un plan detaliat de acțiuni, care să reflecte valorile brandului și să servească obiectivelor propuse. Descoperă în continuare instrumente și stiluri de comunicare care pot fi integrate în cadrul strategiei, dacă se mulează bine cu brandul afacerii tale sau brandul tău personal.

1.Autenticitatea și interacțiunea cu publicul

Brandurile au început să înțeleagă din ce în ce mai mult, că social media este un instrument perfect pentru interacțiunea cu potențialii clienți, nu doar o carte de vizită perfectă. Deși ne place în continuare conținutul estetic și frumos, nu totul trebuie să fie exagerat de perfect.
Momentele neregizate, behind the scenes, reacții emotive și sincere, stories din momentul live, interacțiunea directă cu audiența prin comentarii, live-uri, întrebări și alte acțiuni autentice - tind să crească gradul de încredere al utilizatorilor în brand și atașamentul față de acesta.

2.Conținutul video scurt vertical

Conținutul video scurt vertical, Reels pe Instagram și TikTok, a preluat controlul pe social media, fiind cel mai util instrument pentru creșterea organică a vizibilității.
Nu este o noutate faptul că conținutul video comunică și transmite mai bine ideile și emoțiile comparativ cu cel foto sau grafic. Provocarea din acest an a fost însă prezentarea mesajului într-un interval de timp cât mai scurt, captând atenția și interesul utilizatorilor în câteva secunde.

Volumul mare de conținut consumat zilnic de către potențialii tăi clienți, te obligă să pui un accent mare pe calitate și scriptul mesajului, pentru a fi memorabil.

3.Hookuri interesante

Atunci când vorbim despre conținutul video, nu putem neglija hookul - primele 3-5 secunde care au scopul de a capta atenția utilizatorului. Fie că optezi pentru un hook vizual sau o frază catchy de început, acesta este esențial pentru a crește numărul de vizualizări al postării.

4.Creșterea bugetelor investite în campaniile Ads

În 2024 am observat cu toții o creștere a costului per click în campaniile de reclame online pe majoritatea platformelor. Justificarea acestei creșteri se regăsește în faptul că am avut un an electoral, care a dus la creșterea cererii de reclame, dar și în dezvoltarea concurenței.

Tu ce instrumente vei folosi în promovarea afacerii tale în 2025?
Dacă marketingul prin conținut este unul din ele, hai să discutăm!


Ana-Maria Botica
Specialist Comunicare & Marketing Digital