CONTENT MARKETING

Ghid pentru folosirea testimonialelor în strategia de comunicare

O să începem acest articol prin a menționa foarte succint importanța testimonialelor în comunicarea de marketing - Oricât de multe ai spune tu despre tine, o pondere mai mare au ceea ce spun alții.

De la promovarea mouth-to-mouth care există de când e lumea, la recenziile online din ziua de azi, testimonialele reprezintă unul dintre cele mai importante instrumente de comunicarea pentru consolidarea imaginii și încrederii brandului.
Acestea oferă dovezi sociale sincere și autentice, venite direct din partea consumatorilor, privind calitatea produselor / serviciilor și experienței oferite de brandul tău, care atrag noi clienți.

Descoperă în continuare 3 elemente esențiale în folosirea testimonialelor:

1.Autenticitatea

Un testimonial autentic și sincer, chiar dacă are anumite lacune în exprimare, are o valoare mai mare comparativ cu unul generic și regizat. Nu uita - scopul principal al unui testimonial este să transmită încredere. Stai departe de formulările generice precum “produs excelent”, “recomand cu încredere” și acordă o prioritate mai mare elementelor personale.

Descrierea experienței personale, integrarea emoțiilor pe care le-a trăit consumatorul, dar și numele și poza reală a acestuia - contribuie la creșterea gradului de încredere.
Atunci când soliciți o recenzie de la clienții tăi, menționează aceste puncte cheie.

2.Relevanța pentru audiența țintă

Testimonialele trebuie să fie relevante pentru audiența ta țintă.
Un testimonial cu impact este unul care face cititorul să se regăsească în aceeași situație în care a fost autorul testimonialului. Identificarea în aceeași problemă descrisă, care a fost rezolvată prin produsul / serviciul tău, tinde să genereze un impact la acțiune.

3.Prezentarea atractivă și vizibilitatea

Recenziile trebuie să fie ușor de identificat de către potențialii clienți, fără a pierde minute în șir pentru a le găsi. Pe lângă clasicele testimoniale scrise direct de către clienți pe Google, Facebook, TripAdvisor și alte platforme, poți contribui și tu la prezentarea atractivă a acestora.

Selectează recenziile favorabile și folosește diverse metode de prezentare a acestora în online: Highlight din Story pe Instagram, secțiune pe site, grafică în feed, și dacă ai posibilitatea - filmează testimoniale video cu clienții. Acestea au un grad de credibilitate mult mai mare comparativ cu cele text și sunt mai memorabile.
Ana-Maria Botica
Specialist Comunicare & Marketing Digital