4 cele mai frecvente greșeli în marketingul digital și cum să le eviți
Promovarea afacerii sau activității tale pe online nu este doar despre sunete populare pe TikTok sau reinterpretarea unor trenduri. Este despre strategie, comunicarea valorilor, beneficiilor, targetarea potențialilor clienți și clădirea unei imagini.
În acest articol vom menționa 4 greșeli frecvente în marketingul digital și cum să le eviți.
1.Lipsa unei strategii sau schimbarea strategiei la fiecare 2 săptămâni
În primul rând, trebuie să înțelegem că strategia este mai mult decât definirea unor obiective și scopuri. Strategia reprezintă un plan concret de acțiuni și direcția în care va merge comunicarea de marketing a afacerii tale, pentru a servi acelor obiective și scopuri propuse.
Deși un trend ad-hoc pe TikTok îți poate aduce vizualizări rapide, pe termen lung, comunicarea de marketing are nevoie de niște piloni bine definiți.
În același timp, schimbarea strategiei la fiecare 2 săptămâni este și ea o greșeală. Orice acțiune trebuie realizată în mod repetitiv pe o durată de timp pentru a analiza impactul acesteia. Nerăbdarea pentru a vedea rezultate rapide sau lipsa unui plan structurat, nu aduce beneficii.
Ce să faci în schimb?
Stabilește obiective clare pe termen mediu și lung, precum și setul de acțiuni care vor duce la îndeplinirea acelor obiective.
Măsoară performanța campaniilor la intervale regulate, dar dă-le timp să genereze rezultate.
Ajustează strategia pe baza datelor, nu a emoțiilor sau trendurilor trecătoare.
2.Dorința de a reproduce cu exactitate ce fac alții
Inspirarea din campaniile altor branduri și creatori de conținut este utilă - este un proces firesc și nu este cazul să ne ascundem după cortină. Totuși, copierea exactă poate duce la eșec din mai multe considerente, astfel încât fiecare afacere are specificul său, fiecare produs sau serviciu are caracteristicile sale, bugetele alocate diferă deseori semnificativ, fiecare brand are unicitatea sa și cel mai important - fiecare audiență de potențiali clienți este diferită.
Ce să faci în schimb?
Analizează ce funcționează pentru competiție, dar personalizează strategiile pentru publicul și afacerea ta.
Testează diferite abordări și optimizează-le în baza rezultatelor obținute.
Pune accent pe autenticitate și pe valorile brandului tău.
3.Subestimarea bugetului necesar
Mulți antreprenori încep promovarea prin marketing digital cu așteptarea că pot obține rezultate extraordinare cu bugete minime. Într-adevăr, uneori campaniile creative pot aduce rezultate frumoase cu bugete reduse. Totuși, nu este cazul să considerăm excepția drept normalitatea.
Obiectivele mari în cifre, au nevoie de bugete care să le susțină. Misiunea noastră este să eficientizăm cât mai bine campaniile și să obținem un ROI cât mai avantajos în baza bugetului investit, însă este necesar să păstrăm o viziune realistă asupra obiectivelor raportate la investiție.
Ce să faci în schimb?
Planifică un buget realist în funcție de obiective și concurența din industrie.
Testează diferite bugete pentru a identifica mixul optim.
Asigură-te că incluzi costurile pentru conținut de calitate, reclame plătite, optimizare continuă și alte acțiuni planificate.
4.Uiți faptul că comunici către potențiali clienți, nu doar despre tine
Multe branduri creează conținut centrat doar pe produsele sau serviciile lor, fără a lua în considerare nevoile, dorințele și problemele publicului. Știm, afacerea ta este precum copilul tău și dorești să povestești tuturor despre cât de frumos e. Totuși, hai să vorbim despre cât de minunat e produsul tău, prin prisma problemei / dorinței pe care o rezolvă clientului.
Ce să faci în schimb?
Creează conținut care aduce valoare și răspunde întrebărilor audienței.
Folosește un ton conversațional și îndeamnă audiența la acțiune prin comentarii, sondaje și mesaje personalizate.
Concentrează-te pe beneficiile pe care le oferi, nu doar pe caracteristicile produselor sau serviciilor tale.